استاندار یزد در مراسم جشن گلریزان جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد استان تاکید کرد: ما نیازجنبش بخشش و نیکوکاری در جامعه هستیم و باید به ......

استاندار یزد در مراسم جشن گلریزان جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد استان تاکید کرد: ما نیازجنبش بخشش و نیکوکاری در جامعه هستیم و باید به هم القاء کنیم که این نیاز باید رفع شود و رواج این روحیه بخشندگی باید از بزرگان جامعه شروع شود، همان کسانیکه مال دنیا را ابزار خشنودی خود نمی دانند و گذشت و ایثار و انجام امور خیر را وسیله آرامش و آسایش خود قرار داده اند.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، " سید محمد میرمحمدی" شامگاه شنبه 14 تیرماه در مراسم جشن گلریزان ویژه کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استان، در سالن شهید عباسپور حضور یافت و در سخنانی از همه دست اندرکاران این برنامه ارزشمند سپاسگزاری نمود.
وی با اشاره به اجرای گروه تواشیح توسط جوانان حاضر در مراسم، گفت: در همه جا باید میدان ها را برای جوانها باز کنیم و آنها را بسازیم تا آینده مملکت مطمئن و مطلوب رقم بخورد.
استاندار یزد سپس با اشاره به آیه " بسم الله الرحمن الرحیم " افزود: آنچه در این جمع خیرین میتوانم عرض کنم ، اشاره به کلام الله است چرا که ما هر روز بارها خدای متعال را به بخشندگی و مهربانی یاد میکنیم و در نمازهای یومیه و در رکعتهای مختلف، برای شروع هر کار، بر سر سفره غذا، برای قدم نهادن در محیط کار و شروع هر کار بسم الله الرحمن الرحیم میگوییم. آیا حکمت این کار را دریافته ایم؟ چرا به نام خدای بخشنده مهربان یاد میکنیم؟ ما که در روز و شب خدا را به بخشندگی و مهربانی نام می بریم آیا فارغ از این مفهوم باید عمل کنیم؟
میرمحمدی ادامه داد: این امر، یاداوری برای ماست که انسانها به عنوان جانشینان خدا بر زمین باید از صفات الهی برخوردار شوند و یکی از صفات الهی بخشش و مهربانی است.
استاندار یزد سپس با اشاره به حضور خیرین استان در این مراسم گفت:این جمع محترم نمادی از این مفهوم و معنی است. کسانیکه در امر خیر مشارکت میکنند اهل بخشش و مهربانی هستند. خداوند نیز امر بخشش را با مثل زیبایی در قرآن کریم یاد کرده آنجا که می فرماید: مَثَلَ الذِین ینفِقُونَ أَموَالَهُمْ فی سبیل اللّهِ کمَثَلِ حَبّةٍ أنْبَتَتْ سَبْعَ سَنَابِلَ فِی کلِّ سُنْبُلَةٍ مِائةُ حَبَّةٍ واللّهُ یضاعِفُ لِمَنْ یشَاءُ واللّهُ واسعٌ علیمٌ
وی سپس با بیان ترجمه این آیه شریفه قرآن کریم خاطر نشان ساخت: خداوند متعال چه مثال زیبایی را برای کسانیکه اهل انفاق و بخشش و مهر و محبت به دیگرانند مطرح کرده و چگونه پاداش آنها را اینچنین گسترده قرار داده است.
میرمحمدی، ایمان به این آیه الهی را سبب مشارکت با آرامش خاطر در امور خیر دانست و افزود: حقیقت این است که ما نیازمند یک جنبش بخشش و نیکوکاری در جامعه هستیم ،جنبشی که در همه زمینه ها بتواند ما را کمک کند.
عالی ترین مقام اجرایی استان خاطر نشان کرد: در هر موردی که ملاحظه کنید اگر رویکرد بخششی وجود داشته باشد،مشکل قابل حل است.
وی سپس با اشاره به برخی جرائم غیر عمد مثل عدم توانایی در پرداخت مهریه و یا تصادفات، که موجب زندانی شدن افراد گردیده و با طرح این سوال که " آیا حضور یک جوان در زندان مشکلی از مسائل فرهنگی و اجتماعی ما حل میکند؟ " ابراز داشت: باید فرهنگ را اصلاح و روابط خانواده را تحکیم و فضای اجتماعی را تغییر دهیم که جوان به خود اجازه ندهد با هر اتفاق ساده ای در زندگی دم از جدایی بزند و بایستی روابط محکم خانواد گی به عنوان یک ارزش تلقی شود و اگر کسی به این روابط بی اعتنایی کرد احساس کند گناه بزرگی مرتکب شده و بداند که در جامعه از منزلت اجتماعی او به شدت کاسته خواهد شد.
میرمحمدی در ادامه با اشاره به سابقه برگزاری این مراسم گفت: حاصل نه سال دست گشاده و خیرشما خیرین عزیز، آزادی حدود 800 نفر زندانی جرائم غیر عمد در استان یزد بوده و ببینید که چه میزان خانواده هایی بابت انجام این کار خیر از شما ممنون هستند و خداوند نیز از شما راضیست.
استاندار تصریح کرد: با این کار بزرگ دلهای شکسته فرزندان و همسران این خانواده ها را شاد و در بین مردم به آنها آبروی دوباره بخشیدید و نگذاشتید بیش از این تحقیر شوند و اگر آثار مترتب بر این امر خیر را به دقت بررسی کنید، می بینید که این امر خیر چه تاثیرات گسترده ای در جامعه و فرزندان این خانواده ها که در این ارتباط تحقیر شده اند دارد.
وی به عقده های ایجاد شده در درون فرزندان خانواده هایی اشاره نمود که پدر یا مادر آنها به دلیل جرائم غیر عمد در زندان به سر می برند و خاطر نشان ساخت: همین عقده ها ناهنجاریهای اجتماعی را سبب می شود و شما با این کار خیر عنصر تحقیر را در وجود ایشان بی اثر می نمایید و بخشش و گذشت را به آنها می آموزید.
رییس شورای تامین استان یزد در ادامه با بیان این موضوع که اگر بخشندگی و ایثار در جامعه ای پایدار شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد افزود: در جریان اختلافات و دعواها اگر گذشت حاکم شود ، کار به دادگاه نخواهد کشید و باز هم تاکید میکنم که ما نیاز به جنبش بخشش و نیکوکاری در جامعه داریم و باید به هم القاء کنیم که این نیاز باید رفع شود و رواج این روحیه بخشندگی باید از بزرگان جامعه شروع شود، همان کسانیکه مال دنیا را ابزار خشنودی خود نمی دانند و گذشت و ایثار و انجام امور خیر را وسیله آرامش و آسایش خود قرار داده اند و بدیهی است که این افراد باید در جامعه مورد احترام قرار گیرند.

میرمحمدی هدف از برگزاری این جشن را تجلیل از کسانی دانست که دستی بخشنده و قلبی مهربان دارند و با حضور گرم خود امید را برای خانوا ده های محبوسین غیر عمد به ارمغان آورده اند و ابراز اطمینان نمود که این امر خیر در درگاه حق تعالی ماجور خواهد بود.
استاندار یزد ضمن ابراز امیدواری از نهادینه شدن فرهنگ کار خیر در همه زمینه ها آرزو نمود: امیدوارم انجام امور خیر و فرهنگ گذشت و ایثار آنچنان در جامعه ترویج و نهادینه شود که جوانان ما وقتی به عرصه جامعه وارد شدند با تمسک به این سطح از اخلاق و فرهنگ وارد شوند و احساس کنند که باید گره ای از مشکلات مردم را گشوده و دلی را آرام کنند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم همه خیرین سرمشق و الگویی برای نسل امروز و فردای جامعه باشند و جامعه ای اهل بخشش و مهربانی داشته باشیم که در آن مشکلات فردی و اجتماعی کاهش یابد و از خدا میخواهم که همه خیرین با رفتار کریمانه و منش اخلاقی خود همواره سرمشقی برای جامعه باشند.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا